2010. december 28., kedd

"Gyros"

 Cukkinis-lenmagos tésztába tekertem fel savanyú káposztát és csírát, csíra fasírttal.

Lenmagos tészta: cukkinit, kis sárgarépával sóval 1 almával megturmixoltam, kevés vizet lehet hozzá adni. Kávé darálóban daráltam lenmagot, majd ezt a masszához kevertem. Kb fele annyi lenmag elég, mint amennyi a zöldség turmix. Aszalóba tettem, és kb 1 napig aszaltam.
 




Csíra fasírt magyaros ízesítéssel
fél csésze lencse csíra
1 csésze hajdina csíra
fél csésze beáztatott dió( más mag is jó)
1 szál sárgarépa
fél fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
4 db fél aszalt paradicsom (olajban eltett)
1 friss paradicsom
őrölt kömény, pirospaprika
zöldfűszerek ízlés szerinti mennyiségben, snidling, petrezselyem...só.

Fél adag hajdinát betettem az aprítóba, a többi hozzávalóval( kivéve lencse és fél hajdina). Az aprított krémhez kevertem a maradék hajdinát és lencsét. A masszából rudakat formáltam betettem az aszalóba. Amikor már kicsit összeszáradt, felszeltem és úgy aszaltam tovább. Ha kihűlt légmentesen lezárva, még sokáig eláll a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések: