2010. december 26., vasárnap

Kenyér helyett

Krékerek, "kenyerek" a kosárban. Aszalással készültek. A szezám magos és mellette a mag nélküli        cukkinis lenmagos, a világos színű szezám mag alapú. Készítettem már hajdinából is az lett a legropogósabb. A tésztákat lehet natúrra kis sóval ízesítve, vagy akár fűszeresre, izgalmasra is készíteni. Magukban krékernek jók, vagy lehet mártogatni finom krémekbe, esetleg megcsinálni pástétommal szendvicsnek.

Elkészítés:
Lenmagos: cukkinit, kis sárgarépával sóval 1 almával megturmixoltam, kis vizet lehet hozzá adni. Kávé darálóban daráltam lenmagot, majd ezt a masszához kevertem. Kb fele annyi lenmag elég, mint amennyi a zöldség turmix. Aszalóba tettem, és kb 1 napig aszaltam.

Szezámos: Szezám tejet készítettem és ebből ami megmaradt szezámmagörlemény azt használtam fel.  Cukkinit tettem bele, tökmagot, fokhagymát, aszalt olajban eltett paradicsomot és pici sót. Majd 1 napig aszaltam. Kihűlés után légmentesen lezárva sokáig elállnak.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép dolog, ha valaki a helyes úton halad és arról blogot ír.
Ehhez azonban szerintem elengedhetetlen lenne a magyar helyesírás szabályait követni.
Nem kéne azon gondolkodnom, hogy milyen lehet az aszalt olaj, amelyben el van téve a paradicsom.
Ha lett volna ott egy vessző, akkor egyértelmű lett volna, hogy aszalt paradicsomról és nem aszalt olajról van szó.

szezámmag - egy szó,
kávéfőző - egy szó,
szezámtej - egy szó -és nem külön írva.
Manapság már nem olyan elérhetetlen a helyesírási szótár - fent van az interneten. Csak venni kell a fáradságot...