2011. január 28., péntek

Diéta 5. napja/ Diet 5. day/

Tintahal karikák zöldségekkel /vegetables and calamary rings/

Bizony már az 5. napnak is vége, és már úgy megszoktam a nyers dolgokat, hogy ehetnek előttem pizzát, sült krumplit... ez történt ma, engem nem érdekel...jobban esik egy kis saláta. Ma aztán megvolt a mozgás is síeltünk egyet a családdal. Így aztán kellett némi előkészület, rengeteg doboz... testvérem Hajni is jött velünk, így együtt salátáztunk. Azt mondta, hogy sokkal energikusabb, mint a főtt étellel, és bizony derékban érzékeli a változásokat, nos ezt én is észrevettem, hogy alakulok:-)

Ma reggel a rohanásban nem turmixoztam, hanem bele ettem a salikba, amiket ebédre készítettem. Az ebéd tintahal karika volt, politiki salátával, tzatzikivel, cékla saláta, nokedli és paradicsom szósz. Vacsorára is ezt ettem csak tintahal nélkül.

Tintahal karikák:
az ötlet nem tőlem van, valamelyik külföldi oldalon láttam. A receptet nem jegyeztem meg, de kb ők is így csinálhatták. Padlizsánt hámoztam, szeleteltem, majd pogácsa szaggatóval karikákat vágtam ki belőle. ezeket sóztam, és citromos fűszeres olajjal bepácoltam. Néhány óra után,  mag tejbe mártottam, majd mandula és napraforgó mag őrleményébe forgattam. 1 éjszakát aszalódott, és finom ropogós lett.

Nokedli:
nem saját ötlet, sok helyen láttam nem tudom eredetileg kitől származik. Karfiolt géppel lereszeltem kicsi darabokra, majd szója szószt, olíva olajat citromlevet nyomtam rá, megszórtam piros paprikával és sóval. Így pácolódott, majd egy éjszakát aszaltam, kissé ropogós összetöppedt és össze érett lett. Finom:-)

Cékla saláta:
Lereszeltem a céklát, kb 1/2 annyi almát is reszeltem hozzá, turmixgépbe tettem kesudiót, 1 avokádót, fokhagymát sót pici sztíviát, citromlevet, vizet, ezt mixeltem, majd a céklához kevertem. Jó krémes lett, érdemes pihentetni, hogy az ízek összeérjenek. 


A többi saláta receptje már valahol szerepel.


2 megjegyzés:

ezisén írta...

Azt a mindenit, ezt a padlizsános variációt ki kell próbálnom!! Ügyes vagy.

Sütő Mónika írta...

Köszönöm, de csak másoltam az ötlet nem 100% az enyém:-( Bizony vannak országok ahol régebben kezdték ezt az étkezést, és rengeteg jó receptet kitaláltak, természetesen itthon is akad bőven jó ötlet és újdonság:-)
Bizony ez a tintahal is változatosabbá, izgalmasabbá és szebbé teheti a nyers étkezést, és erre nekünk is szükségünk van...
A változatosság gyönyörködtet:-)