2011. január 21., péntek

Indiai rakott káposzta

Indiai rakott káposzta.

 Kelkáposzta levélből lángos szaggatóval 2 kört vágtam. Egyik az alja másik a teteje lett. A formát tányérra tettem ebbe egy káposztalevelet, erre mungóbab csírát, a csírára pedig káposzta fasírtot.
Káposztát turmixoltam vízzel, levét leszűrtem és elraktam pár napra, ebből lesz a savanyú káposzta lé amit sajtok, energia leves( Energy Soup , Ann Wigmore) és egyebek összetevője lehet. Ami megmaradt káposzta összekevertem indiai fűszerrel, hajdina csírával, kevés sárga lenmagot is tettem bele. Ez a káposzta a következő réteg, erre paradicsomot kockáztam, és jöhet a 2. káposzta levél. Tetejét fűszeres olajjal meglocsoltam. Érdemes nyomni rá egy kis citromlevet is.




Alsó kép a káposzta lé, ebből lesz a savanyú káposzta lé. Fontos, hogy ne csapvizzel turmixoljuk, mert  klór és társai megölik a baktériumokat és nem indul be az erjedési folyamat.


Nincsenek megjegyzések: