2011. január 22., szombat

Káposztás kenyér /Cabbage bread/


Nem vagyok az a típus aki kezében a szakácskönyvet fogva méregeti a hozzávalókat. Ha valamit készítek megnézem mi van itthon és elkezdek agyalni, mit hozhatnék ki belőle. Ha készül az étel akkor se mérek mérlegelek, hanem érzésre öntöm, figyelem az állagát esetleg megkóstolom...szerintem így születnek a legjobb dolgok, az újítások. Így született ez a mai kenyér is, mely számomra eddig a legtökéletesebb kenyér helyettesítő. Semleges az íze, könnyű, és csupa rost. Így frissen csuda ropogós is, becsomagoltam légmentesen szóval remélem az is marad.

Káposztát turmixoltam vízzel, levét leszűrtem és elraktam pár napra, ebből lesz a savanyú káposzta lé amit sajtok, energia leves ( Energy Soup , Ann Wigmore) és egyebek összetevője lehet. Ami megmaradt káposzta tálba tettem. Turmixgépbe raktam 2 marok sütőtököt, sót, vizet ezt turmixoltam. Hozzáöntöttem a káposztához, összekevertem. 
2 felé szedtem. 
Egyiket lenmaggal kevertem össze, és hajdina csírával. Kb fele annyi a hajdina mint a káposzta. 
Másikat sárga lenmaggal és kb 1/3 annyi vagy még kevesebb csiráztatott napraforgó maggal, ebbe kevés indiai fűszert is szórtam. Aszalóba tettem kb 1 napot aszaltam A kerek alakúakat lángos szaggatóba nyomkodtam onnan a szép forma.

Nincsenek megjegyzések: