2011. január 18., kedd

Rakott zöldség

Nem hangzik túl jól, de tény, hogy ezt az ételt maradékokból készítettem, hirtelen ötlet után, remélem nem látszik!? A lényeg, hogy finom lett...

Elkészítés: 
Fogtam 1 kicsi kuglóf formát, akár 1 nagyobb bögre is jó, és ebbe tettem az alapanyagokat. 

Az aljába fűszeres napraforgó magot tettem( áztattam, fűszereztem  majd kiszárítottam). 



Erre jött egy réteg csírás fasírozott:fél paradicsom, fél aszalt paradicsom olajban eltéve, 1 kápia paprika, 3 karika sárgarépa, kevés gomba. Ezt aprító gépben összedolgoztam. Tettem bele 2 marok lencse csírát. Kanállal összekevertem. Kávé darálóban megdaráltam aszalt fasírozottat, ebből lett  zsemle morzsa. A fasírtba tettem kicsit, hogy jobban összeálljon, majd a formába nyomkodtam.

Erre jött 1 réteg cukkini. 

Majd 1 réteg olívás öntet: fél cukkini, 1 aszalt paradicsom olajban eltéve, fokhagyma, olivabogyó egy kis marokkal, só, fűszer ízlés szerint. Turmixoljuk rákenjük. Tetejére paradicsomot szeleteltem. Tányérra borítottam.

2 megjegyzés:

ezisén írta...

Hú nagyon kreatív vagy!!! Tetszik az "újra" összerakás ötlete. Biztosan nagyon finom volt.

Sütő Mónika írta...

Köszönöm! Nekem ízlett:-)
Bizony én sokszor járok úgy, hogy marad ebből is abból is kicsi és ételt nem szívesen dobok ki, bár ezekben az a jó, hogy mehet a kertre komposztnak...