2011. február 17., csütörtök

Ananászos keksz és kókuszkocka

Holnaptól Kedvesem nem leszek itt, el visz a gyors vonat engemet is.....így van, ugye így???

Bizony elvonulok 7 napra böjtölni. Teljes csend lesz, ha csak Imre nem írogat helyettem:-D
Ha visszatértem beszámolok az élményeimről.

Hagyok nektek 1-2 receptet, hogy legyen mit olvasgatni, vagy készítgetni amíg el leszek.....

Ananászos keksz:
Ananászt  turmixoltam kevés mézzel, és annyi mandula őrleményt tettem hozzá, hogy jó sűrű tésztát kapjak, ami azért még a habnyomóval könnyen nyomható. Habnyomóba tettem és tapadásmentes lapra köröket, szíveket, habcsókokat nyomtam. Lehet simán csak kiteríteni és krékerként fogyasztani. Arra érdemes figyelni, hogy kb. felére, de inkább harmadára fog összemenni, ha kiszárad. 1 éjszakát biztos aszalni kell. Finom ananász ízű édesség lett.
Kókuszkocka:
A tészta mandulából van. Beáztattam aztán megszárítottam, majd kávé darálóban megőröltem, persze lehet aprító gépben is csak akkor nem ilyen homogén a tészta. Amennyi a mandula pép kb. fele annyi hajdina csíra lisztet ( hajdinát csíráztattam, megaszaltam, majd kávé darálóban lisztté őröltem) tettem hozzá, majd kókusz reszelékkel lazítottam, hogy ne legyen olyan tömény. Mézzel édesítettem és kakaó port tettem hozzá. Ha nem elég pépes mehet hozzá kicsi víz. A tésztát tapadásmentes lapra nyomkodtam és megaszaltam, kb fél napig, természetesen aszalás nélkül is jó. Ekkor került rá a kókuszos réteg, amivel még fél napot aszaltam, majd felkockáztam.

Kókuszos réteg: 
Kókusz reszeléket daráltam kávédarálóban, összekevertem mézzel és kókusz olajjal. Ezt a tésztára simítottam.

1 megjegyzés:

ezisén írta...

Ezek szerint Gittával böjtölsz?
Vagy csak véletlen egybeesés?

Kíváncsian várom a beszámolódat.