2011. február 16., szerda

Grillezett zöldségek, brokkoli krémmel, rizzsel, csírával:

Grilleztem:-)
Ma Imrus is ezt ette! Ez az igazi győzelem. Tetszett neki, kíváncsi leszek, meddig tart a lelkesedés. Rágcsált teljes kiőrlésű kenyeret, meg almás-zellerest. Ez utóbbit még nem tettem fel, de isteni finom lett.

Ez a mai ebéd és bizony Bibi a kutyusunk is sorban állt néhány finom falatért:-)
Természetesen ez is élő nyers étel.

Grillezett zöldségek brokkoli krémmel, rizzsel, csírával
Grillezett zöldségek:
Szeleteltem, cukkinit, kaliforniai paprikát, gombát, datolya paradicsomot. Tálba tettem a zöldségeket és leöntöttem egy magos páccal. 
Magos pác: Turmixgépbe tettem 3 kanál mandulát, 1 kanál arany lenmagot kávédarálóba porrá őrölve, 2 fokhagymát, 3 datolya paradicsomot, 2 szelet kápia paprikát, sót, citromlevet. Turmixoltam, majd a zöldségekre öntöttem, összekevertem. 2 órát így pihent, majd bambusz pálcikákra tűzdeltem és 3 órát aszaltam. Lehetett volna tovább is, de már nagyon éhes voltam:-)
Brokkoli krém: Turmixgépbe tettem a maradék mag pácot, ami a grillezett zöldség készítésből maradt. Tettem még hozzá sót, citromlevet, fokhagymát, 3 datolya paradicsomot, 2 szelet paprikát, fél cukkinit, és fél brokkolit összevágva. Ezt turmixoltam minimális vízzel és kész a brokkoli krém.

A brokkoli krémre került egy réteg rizs, amit most cukkiniből és zeller gumóból készítettem. Aprítóban összevágtam 1/3 zeller, 2/3 cukkinit, kevertem hozzá olíva olajat, sót, citromlevet.
Almás- zelleres kenyér( almás keksz):
Turmixgépbe tettem 4 almát, 1 zeller szárat, 4 kanál mandulát és 1 kanál arany lenmagot (kávédarálóban darálva). Ezt turmixoltam, majd fánk szaggató formába öntöttem, a formát levéve, érdemes a tetejét késsel kicsit elsimítani. Kb. 3 mm vastagon kentem. Szárazra aszaltam.
Annyira jó lett, most édesség helyett rágcsálom. A zellert nem érezni, szerintem el is hagyható és így lesz egy finom édes keksz, amit lehet még édesíteni, vagy fűszerezni, mondjuk fahéjjal, reszelt citromhéjjal... na ezt is ki kell próbálnom:-D

5 megjegyzés:

Vámosi Nóra írta...

Micsoda alkotások ismét! Minden elismerésem a tiéd, nagyon guszta étkek születtek most is. Nem lehet hozzád beiratkozni menzásnak? :-))

Sophia írta...

Már én is gondolkoztam ilyen grillezett dolgon, megelőztél:) Nagyon nagyon jól néz ki.

És tetszik ez az almás-zelleres keksz is, mindenképpen meg kell nekem is csinálnom:)

Sütő Mónika írta...

Köszönöm Nóra!
Te se panaszkodhatsz, nagyon szép ételeket csinálsz, és gondolom szereted is csinálni!:-)


Szia Sophia!

Biztos már előttem is sokan megcsinálták, ha nem is ezt valami hasonlót, szóval annyi baj legyen, csinálj csak Te is, mert a nyers étkezésnél nagyon kell a változatosság!:-)

A keksz olyan egyszerű és finom, ropogós, édeskés. Amikor elkezdtem ezt a nyers étkezést, erre nem számítottam, hogy bizony itt is ilyen finom élvezetes fogásokat lehet készíteni. Ma a férjem is ezt evett és rácsodálkozott a grillezett zöldségekre. Érdemes néha ilyesmikkel szöszmötölni...

ezisén írta...

Hát ez isteni lehetett!!

A kenyér receptet is elmentettem, lehet az a bajom a lenmaggal, hogy nincs kávédarálóm, őrölten veszem a Rábcakapi-soktól a Bio piacon. Majd még próbálkozom.

A zöldség nyárs is nyálcsorgató és nem is nehéz ahogy látom ::))

Ügyes vagy nagyon!!!

Sütő Mónika írta...

Fincsi volt!:-)

Őrölten nem annyira jó, ha így szeretnéd használni akkor érdemes frissen őrölni a lenmagot.

A káposztás kenyerem egész lenmaggal készült, nem kell darálni! Szóval, ha nincs kávédarálód akkor is meg tudod csinálni...

A nyárs tényleg könnyű és mutatós, na meg ezek a zöldségek magukban is isteniek, hát még így páccal "grillezve"...:-)

Köszönöm, Te is azok a töltött batyuk....