2011. február 17., csütörtök

Mákom van :-)

Süti nap van!:-)
Ma még kicsit "bűnözök" aztán péntek- szombattól indul a 7 napos léböjt!

Gondoltam alkotok valami mákosat. Csináltam mákos piskótát áfonyával, ill. piskóta tekercsnek elkészítve:-)

Mákos piskóta (áfonyával):

1 tepsire való adag. 5 banánt turmixoltam, és öntöttem hozzá egy kávédarálónyi mákot. Jól megtömtem:-) Ezt összekevertem és irány az aszaló. Kb.8 mm vastagon kentem, így aszalás után is vastag maradt. Felére aszalt áfonyát szórtam, legközelebb meggyel fogom kipróbálni, a másik feléből lett a piskótatekercs! Amikor a  felső oldala kiszáradt, levettem a tapadás mentes lapról és még aszaltam néhány órát. Nem szárítottam ki teljesen, így a tészta belseje finom puha, és rugalmas, könnyen tekerhető.

Mákos piskótatekercs:
Almás-répás krém:

3 almát és egy sárgarépát aprítóba tettem, kevés citromlével fél kanál utifűmaghéjjal és egy kanál mézzel. Majd kevertem hozzá 2 kanálnyi kesudiót kávédarálón porrá őrölve. Tésztára kentem és feltekertem. Állt amíg puhult egy kicsit a tészta, majd felszeltem.












Mákos piskóta áfonyával: Recept feljebb...
csúnya, de finom:-))
















Ma ez volt az ebédem meg a vacsorám.

Jégsaláta tekercs:

Jégsaláta leveleket egymásra pakoltam, megtöltöttem, feltekertem, kettévágtam és megettem:-) teljeskiőrlésű kenyeret rágcsáltam hozzá.

Töltelék: 

Aprítóba tettem, 1 sárgarépát, 3 kanál gombát,fél almát, 3 datolya paradicsomot, fél kaliforniai paprikát, 1/3 cukkinit, 2 kanál tökmagot, citromlevet, sót, oregánót, és sok finom aszalt hagymát.  Kicsit aprítottam, majd a salátába töltöttem.

Nincsenek megjegyzések: