2011. február 8., kedd

Zöldségtorta

 Sziasztok!
Ma az ebéd céklaleves és zöldségtorta volt. Így estére sokszor bajban vagyok, mert nehézkes felidézni mi mindent tettem az ételekbe. Persze tudom, fel kéne írni...
Zöldségtorta: 

Csatos tortaformát használtam. Az aljába szeletelt cukkinit tettem, erre sárgarépa szeleteket, amiket hámozóval vágtam. A tortaformát körben kiraktam padlizsán szeletekkel. Tegnapról maradt padlizsános csírafasírt, így a következő rétegre ezt tettem kockázva. 
Megszórtam 1 kanál tökmaggal. Csírákat pakoltam rá, mungóbabot és vöröshere csírát, majd amikor jól elfedte az alsóbb réteget, paradicsom mártás következett ( paradicsom, aszalt paradicsom, kápia paprika, 3 zeller szár, fokhagyma turmixolva, sóval, borssal) ismét cukkini réteg következett, majd szórtam rá sárga lenmagot, kb. 1 kanállal. 
A padlizsán szeleteket ráfordítottam, megkentem paprikás fűszeres olajjal, és betettem 2 órára aszalóba. Ez után lecsatoltam a formát és így aszaltam még néhány órát.
Készítettem hozzá kapormártást, csak azt nem fotóztam.


Kapormártás: 1 avokádó, fokhagyma, só, citromlé, friss kapor, víz.

 Padlizsános csíra fasírt: 
Turmixgépbe tettem 1 padlizsánt, fokhagymát, kápia paprikát, paradicsomot, sót, citromlevet, oregánót. Turmixolás után kevertem hozzá, fél kanál lenmagot, 4 kanál napraforgó magot, és egy marék mungóbab csírát. Ezt formáztam lángos szaggatóval és 1 éjszakát aszaltam.
Céklaleves: 2 kis cékla, 2 zeller szár, fokhagyma, snidling turmixolva vízzel, sóval, citromlével.
Aszalt zöldségropogóst szórtam rá.


2 megjegyzés:

Nagy Szaffina írta...

Ez valami Isteni! De minden ételed! Csodákat művelsz a konyhában! Csak ámulok, és bámulok! Fantasztikus! ( Ez minden receptedre érvényes)

Sütő Mónika írta...

Köszönöm!:-)
Most anyunak és testvéremnek is készítek ebédet, így próbálok finomat, szépet, színeset, változatosat...ők nem azok a nyers evő típusok, így szeretném, ha pozitívan élnék meg ezt a pár hetet!