2011. március 10., csütörtök

Pesztós rakottas

 Még hamburger készítésből maradt zsemlém ill akkor készítettem ilyen fincsi olaszos pálcikákat. Gondoltam most jól jön dísznek, na persze nem csak annak...:-)

Jó ideje nem ettem pesztót és most nagyon megkívántam! Így a zöldségekkel és tésztával nagyon finom és laktató ételt alkotott.

Pesztós rakottas:
Az alja hamburgerzsemle, erre került egy réteg cukkini karikázva, majd avokádó szeletek. Kentem rá 1 teáskanál pesztót, arra rétegeztem kockázott gombát, kápia paprikát, szeletelt koktélparadicsomot, olajbogyót, majd a végén ismét cukkini szeleteket. Tetejét szezámos pálcikákkal díszítettem. A szezámos pálcika is abból készült, mint a hamburger zsemle.

Szezámos pálcika:
Turmixoltam fél padlizsánt, sóval 1 kávédarálónyi lenmaggal, fél kanál útifűmag héjjal. Tettem hozzá mandulaörleményt, annyit, hogy gyúrható, formázható tésztát kapjak. Kézzel készítettem pálcikákat, megszórtam szezámmaggal és beleforgattam, majd finoman az aszaló tapadás mentes lapjára tettem. Aszaltam néhány órát, és átrakva a rácsra még 1-2-t.

Pesztó: Az összetevőket egy mozsárban összetörjük, vagy aprítóban összedolgozzuk.

  • 4 gerezd fokhagyma



  • 1 evőkanál fenyőmag



  • 4 evőkanál őrölt mandula



  • 1 csokor bazsalikom



  • 1,5 dl extra szűz olívaolaj



  • só, őrölt bors  



  • Nincsenek megjegyzések: