2011. március 24., csütörtök

Sajtszószos rakott brokkoli

Kedvet kaptam egy kis brokkolihoz. Szeretem nyersen is úgy ahogy van, de egy kis pácolás és aszalás csodákat tesz vele. Tudom testvéremnek nem pont a kedvence, de nem baj lényeg a változatos táplálkozás:-) És ha már a főétel brokkoli, kicsit fokoztam, mert a leves is az lett. Tudom, hogy nem éppen a legtökéletesebben kitalált menüsor, hisz színek, alapanyagok ismétlődnek... na, de nekünk így egy laza csütörtökön királyi kis lakoma lesz:-)

Sajtszószos rakott brokkoli:

A brokkolit apró rózsáira szedtem kés segítségével. Minél apróbb annál jobb, annál jobban át tudja járni a pác. Lapos tálba tettem, öntöttem rá olíva olajat, citromlevet, sót, és kevés mandula őrleményt. Jól belemasszíroztam! Így pihent, majd aszaltam 1,5 órát.

Darált hús:
1 sárgarépa
fél kápia paprika
1 aszalt paradicsom olajban eltéve
kis csokor fokhagyma szár
1/3 cukkini hámozva
1 kanál lenmag és 1 kanál tökmag őrölve
1 kanál útifűmag héj
citromlé
bazsalikom, bors, ki milyen fűszert szeret

Ezt mind aprítógépbe tettem és olyan kicsire összedolgoztam, hogy szépen összeálljon.



Sajtszósz: kesudiót, citromlével, vízzel, sóval krémesre turmixoltam, majd tettem hozzá inaktivált sörélesztő pelyhet. Isteni lett.

Fánkszaggató forma alját megtöltöttem brokkolival, 1 villával nyomkodtam rá 1 réteg darált húst, majd erre jött megint brokkoli. Lehúztam róla a formát és meglocsoltam sajtszósszal.

Nekem nagyon bejött:-)
Maradék sajt szószból készült a brokkoli leves.

Tejszínes brokkoli leves:

Sajtszósz: recept feljebb!
Érdemes a brokkolit a fenti módon bepácolni, pihentetni. Íze lágyabb, finomabb. 1 marék brokkoli, víz, fokhagyma, 2 szelet paradicsom. Turmixoljuk és kész.

Van már a blogomon 1 brokkoli leves recept, de ez szerintem finomabb!

Nincsenek megjegyzések: