2011. március 1., kedd

Szilvás mogyorókosarak, mogyorós golyók

Szilvás mogyorókosarak:

Fele-fele arányban kevertem össze, napraforgót és mogyorót (3 kávédarálónyit mindegyikből). Kávédarálón megőröltem.  Tálba borítottam, majd összekevertem 2 kávédarálónyi kókuszreszelék őrleménnyel. Tettem hozzá vaníliát, kakaóport, kb. 2 kanállal és édesítésnek steviát és narancsvirág mézet. Kis vízzel gyúrható állagúra kevertem, majd formákba nyomkodtam.

Aszalva finom ropogós a tészta és sokáig eláll. Most nem aszaltam, hanem megtöltöttem szilvakrémmel és elfogyasztottuk a finom puha piskótájával.
Szilvakrém: Turmixgépbe tettem 1 banánt, 7 aszalt szilvát, citromlevet, reszelt citromhéjat, fahéjt. Turmixoltam, majd a sütire kentem. Szilva szeletekkel és vágott mogyoróval díszítettem. 




Szintén ebből a tésztából készültek mogyorós golyók.

Mogyorós golyók:

Fele-fele arányban kevertem össze, napraforgót és mogyorót (3kávédarálónyit mindegyikből). Kávédarálón megőröltem.  Tálba borítottam, majd összekevertem 2 kávédarálónyi kókuszreszelék őrleménnyel. Tettem hozzá vaníliát, kakaóport, kb. 2 kanállal és édesítésnek steviát és narancsvirág mézet. Kis vízzel gyúrható állagúra kevertem. 

Kézzel golyókat formáztam belőle, a közepébe lehet tenni egy mogyorót, mandulát vagy meggyet... a golyókat mogyoróörleménybe forgattam. 
Ezt is meg lehet aszalni, nálunk erre nem volt szükség:-)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Móni,
törökmogyoróról van szó, ugye? A nyers kakaót, vaníliát, narancsvirág mézet hol szerzed be?
Gratulálok a blogodhoz, csúcsszuperek a receptjeid! :-)
Nyers baba/gyerek-kosztos tapasztalataid vannak? Szeretném már az egyéves kislányomat is ezekre szoktatni, de olyan csetlő-botlónak érzem magam....
Köszi,
Anna

Sütő Mónika írta...

Szia Anna!
Igen törökmogyoró. Bocsánat, hogy csak most válaszolok, de nem engedte a rendszer!?
A nyers kakaót csak Pesten lehet vagy neten ha rendelsz, a többi akár a Sparban is van, sima méz is teljesen jó hozzá. Vanília rudat szoktam venni abból levágok egy darabot, megfelezem hosszában és kikaparom a vaníliát egy késsel.
Köszönöm:-)

Tapasztalatom ennyire kicsi gyermekkel nincsen, de én úgy gondolom ami korának megfelelő gyümölcs zöldség azt mind adhatod neki nyersen, tehát, préselve, reszelve, turmixolva, akár aszalva is. Persze eperrel még óvatosan!
Magokat csak porított őrölt formában add vagy keverd az ételébe, mert a nagyobb darabok veszélyesek lehetnek, de biztos ezt Te is tudod.
Most igazán ideális elkezdeni a nyers evést. Érkeznek a finom friss hazai alapanyagok. Ajánlom a spenót banán turmixot fele fele arányban . Isteni!
Sok sikert és jó egészséget Nektek!