2011. április 28., csütörtök

Nyers epres túrógombóc

Meglepetés! Ez még nekem is az volt. Új távlatokat nyitott számomra a nyers étkezésben:-)
Egy ideje már szerettem volna szilvás gombócot készíteni, de valahogy kimaradt, de most csiripelték a madarak, hogy.... helyen lehet már finom ízletes illatos epret venni, és ha eper akkor túrógombóc....

Nyers epres túrógombóc:

8 evőkanál kesudió ( áztatva)
8 evőkanál víz
2-3 evőkanál méz
reszelt citromhéj
vanília
1 kanál kókuszolaj
1,5 kanál útifű maghéj

eper

Morzsa: mandula vagy mogyoró őrölve.

Öntet: A gombóc elkészítésének elején a turmixgépből vettem ki kevés kesukrémet és kis vízzel hígítottam. Fahéjjal ízesíthető.

Elkészítés: 5 evőkanál kesudiót, a vizet, mézet, vaníliát, citromhéját turmixoltam. Amikor krémes  lett vettem ki belőle keveset öntetnek. A maradék hozzávalókat is beleöntöttem és sűrűre turmixoltam. Néhány órára hűtőbe tettem és amikor megkeményedett kerek lapot formáztam a tenyerembe, rátettem az epret gombóccá alakítottam, majd tányérra helyeztem. Bele is lehet forgatni a morzsába, én megszórtam vele és kesudió öntetet csurgattam rá. Citromfűvel díszítettem.

2 megjegyzés:

ezisén írta...

Már megint egy ígéretes recept ::)) Készülhet a sütis e-book !!! Vagy legalább az alagút ::))

Sütő Mónika írta...

Köszi! Ugye?
E-book? csak e-ne book-jon:-)
Alagút az jól jönne,na de majd Felsőörsön, még az se kell! Cirka 1 max 2 év és költözünk. Szeretném, ha Emma már ott kezdené a sulit, nem lenne jó ide-oda rángatni... ha más nem kibéreljük a nyaralótokat!:-D