2011. április 30., szombat

Gyümölcsrizs

A gyümölcsrizs! Igen ez az. Mindig is szerettem, illetve szerettem volna, de sosem álltam neki rizst főzögetni... maximum cukrászdában ettem néha, de annak sokszor csalódás lett a vége, mert hiába volt csodás a látvány, az íze ritkán volt az amit vártam, legtöbbször a rizs kemény volt..., de most íme egy egészséges gyors változat amit még főzni se kell és elronthatatlan!:-) A rizsszemeket apró kockára vágott cukkini helyettesíti. Gittánál láttam gyümölcsrizst így az alapötlet tőle származik.

Gyümölcsrizs:

4 evőkanál kesudió ( áztatva)
8 evőkanál víz
1-2 evőkanál méz
reszelt citromhéj
fahéj
vanília
0,5 kanál útifű maghéj

cukkini

gyümölcs: banán, rebarbara, eper, szeder, kivi, alma, citrom ...

Elkészítés:
kesudiót, a vizet, mézet, vaníliát, citromhéját, fahéjat turmixoltam. A végén az útifű maghéjat is belekevertem. A meghámozott cukkinit apró rizs méretű kockákra aprítottam. Kockáztam rebarbarát, és kevés banánt. Ezt összekevertem és ráöntöttem a kesukrémet. A tál aljába kanalaztam egy keveset erre tettem egy réteg szeletelt epret, majd megint a rizs következett. Tetejét banánnal, citrommal, kivivel,almával, citromfűvel, szederrel, eperrel díszítettem. Persze ezeket aprítva akár a rizshez is lehet keverni.

Nincsenek megjegyzések: