2011. április 4., hétfő

Mangó kosár kókuszhabbal /Mango basket with coconut mousse /

Ezek a nyers édességek valódi csodák! Gyorsak, finomak, egészségesek és persze cukormentesek:-)  Mióta nyers evő lettem, szinte minden nap meglepem magam valami édes finomsággal.

Mangó kosár kókuszhabbal:

A tészta a már jól bevált magokból van. Mandulát használtam, de lehet dióból, napraforgóból... ami otthon van:-)
A tészta mennyisége függ attól mekkora formát választasz. 
Az arányok:
2/3 mandula, 1/3 zabkorpa, vagy zabpehely kávédarálón aprítva. A mandulát is lehet kávédarálóban megdolgozni, így homogén tésztát kapunk, de aprítóba is tehetjük, így lesznek benne ropogós darabok. Aprítóban lehet hozzá kevertetni datolyát vagy mazsolát édesítésre, ez a tésztát is összefogja. Ha ezek nincsenek, mézzel, juharsziruppal tudjuk édesíteni. Érdemes kis vizet hozzátenni, hogy a tészta összeálljon. Formába nyomkodjuk, majd betesszük az aszalóba. 1 óra múlva a formát levéve még aszalhatjuk tovább. Aszalás nélkül is jó, ebben az esetben érdemes olyan formát választani amiből könnyen kijön pl szilikon.

Egy mangót felkockázzunk, lecsepegtetjük és megtöltjük vele a tésztát. Lehet aprítóban darabolni, akkor több levet enged. Lecsepegtetés után keverhetünk hozzá kicsi édesítőt és útifűmag héjat ami felveszi a nedvességet, így biztosan nem fog elázni a tészta. Majd jöhet a kókuszkrém:-)

Kókuszhab: 
2 evőkanál kesudió
2 evőkanál kókusz olaj
3 evőkanál méz
3-4 kávédarálónyi kókuszreszelék apróra darálva
Turmixgépbe tettem a kesudiót és kevés vízzel krémesre turmixoltam, majd hozzátettem a kókusz olajat, a mézet ezekkel is elkevertem, a legvégén a kókuszőrleményt kevertem bele. Érdemes annyi kókuszt adni hozzá, hogy krémes puha maradjon és könnyű legyen nyomni a habnyomóval.
A tortát kidíszítve meg lehet szórni kakaóporral vagy fahéjjal.

Nincsenek megjegyzések: