2011. április 26., kedd

Szezám szelet

Néha ha megkívánom szoktam venni ilyen szezám szeletet. Egy ideje már terveztem, hogy megcsinálom itthon . Az eredmény olyan, mint ha csak a bolti lenne, bár az ember a saját munkájával azért van hogy elfogult, nekem ez még jobban ízlik!:-) Fincsi mézzel kevertem össze ami a családi méhészetből származik. Kevés fekete szezámmaggal tettem izgalmasabbá a látványt.                                                  

Elkészítés: 1 bögre szezámmag, 1/2 bögre napraforgómag, 1/4 bögre méz és kevés meleg víz
A mézet összekeverjük a meleg vízzel, majd hozzá öntjük a magvakat. Ezt a keveréket az aszaló tapadásmentes lapjára kenjük 1 centiméter vastagon. Ropogósra aszaljuk. (Kb. 1 nap. ) Ha a szeletek kiszáradtak, válasszuk le a fóliáról, és fordítsuk meg, így aszaljuk tovább. Amikor elkészült deszkára fektettem és éles késsel feldaraboltam.

Nincsenek megjegyzések: