2011. június 19., vasárnap

Ribizli torta

Eljött az ideje, hogy készítsek egy ribizli tortát. Saját termés mind a 3 ribizli. Gondolom legtöbben ízre is ismerik mindegyiket. Én a feketét szeretem a legjobban. Jó ideje megfogalmazódott az ötlet még Erikával beszélgettünk róla, hogy kéne készíteni egy ilyen tarka tortát  ribizlikből. Jóval izgalmasabb lett, mint ha csak 1 félét használtam volna. Elég édes a tészta és a krém így kellően ellensúlyozzák a ribizli savanykásságát.


Mérőpoharat használtam a hozzávalók adagolásához.

Ribizli torta:
Tészta:
1 citrom reszelt héja
2,5 dl mazsola
450 ml kókuszreszelék
150 ml mandula
250 ml napraforgó
150 ml dió
fahéj
1 citrom leve
A mazsolát beáztattam 10 percre, majd leöntöttem róla a levét és  1 citrom levével turmixoltam.
A  többi hozzávalót aprítógépbe tettem és összedaraboltam, majd a végén a mazsolapépet is hozzákevertem. Így szépen ragacsosan a tészta összeállt. Ha nem áll össze kis víz mehet hozzá. A masszát gyümölcstortaformába nyomkodtam.

Krém:
125 ml kesudió
2 banán
150 ml ribizli
1 evőkanál kókuszolaj
1 evőkanál útifűmaghéj

Aprítógépbe porrá őröltem a kesudiót, hozzá kevertem a banánt majd a végén a ribizlit és a többit. A krémet a tortára kentem.

A tortát 3 színű ribizlivel díszítettem, majd hűtőbe tettem, hogy a krém megkeményedjen. A gyümölcstorta formám közepe kiszedhető, így kicsúsztattam a formából és egy tálon tálaltam.


2 megjegyzés:

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Nagyon szééép!!

Sütő Mónika írta...

Köszönöm! Ilyenre gondoltál?