2011. augusztus 8., hétfő

Szülinapi szedertorta

Születésnapomra megleptem magam egy nyers szedertortával. Már egy ideje szerettem volna csinálni valami hasonlót, és végre lett alkalom, na meg alapanyag is, mert folyamatosan érik kertemben a szeder :-) Roppant hálás, tüske mentes szedrem van, már fagyasztottam is belőle télire. Augusztus 7-én volt a születésnapom, előtte este raktam össze ezt a sütit. Egy éjszakát pihent a hűtőben, hogy ilyen szépen összeálljon. Kicsit kísérletezgettem, mivel többen azt mondták, nekik nagyon nehéz a nyers torták alapja. Most, hogy kiváltsam a magok egy részét, sárgarépát tettem bele. A tapasztalat eddig az, hogy sikeres lett az elképzelésem. Igaz még csak családtagok kóstolták, de szerintük finomabb és könnyebb a tésztája. Persze majd még próbálkozom. 

Szedertorta:

Répapiskóta:

100 gramm mandula
150 gramm sárgarépa
100 gramm kókuszreszelék
1 evőkanál kókuszolaj
1 evőkanál útifűmaghéj
2 narancs vagy citrom reszelt héja
édesítő, lehet agávé szirup, datolya, méz, vagy juhar szirup...
fahéj
1-2 evőkanál víz

Aprítógépbe tettem a mandulát daraboltam, majd a répát is hozzákevertem és sorban adagoltam a többi hozzávalót. Amikor szép apró lett, beleöntöttem egy kicsi csatos tortaformába és jól belenyomkodtam.

Szederkrém:

150 gramm szeder
2 avokádó
2 evőkanál méz vagy egyéb édesítő
1 evőkanál útifűmaghéj
3 evőkanál kókuszolaj

A szedret én mindenestől beletettem így kicsit érezni lehetett a magokat a krémben. Javaslom magmentesíteni. Lehet passzírozni, vagy turmixolni aztán leszűrni, vagy mosózsákba önteni és kinyomkodni a levét....

Szedret és a 2 avokádó húsát aprítógépben krémesítettem, majd a végén a maradék hozzávalókat is belekevertem. A krémet a csatos formába öntöttem.

Szederzselé:

110 gramm szeder
20 gramm méz
1,5 kanál útifűmaghéj


Nekem ez is magosan készült.
Mindent aprítógépbe tettem és jól összedolgoztam, majd a tortára öntöttem és a formában elsimítottam.
Éjszaka a hűtőben pihentettem, majd a formából kivéve gyümölcsökkel és mandula lapokkal díszítettem, kesuöntettel szervíroztam.

Kesuöntet:

Kesudió (kicsit beáztatva), citromlé, kicsi víz, méz, fahéj. Turmixoljuk amíg krémes nem lesz.

4 megjegyzés:

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Nagyon széééép lett !!!

Sütő Mónika írta...

Köszönöm! Mert örömmel és szeretettel töltöttem meg!:-)

ezisén írta...

Isten éltessen!!!!! minden jóban, jóval. A torta gyönyörű, de ez már nem is kérdés ::))

Sütő Mónika írta...

Köszönöm szépen!!!Úgy legyen!:-D