2011. szeptember 16., péntek

Banános-kókuszos csoki torta 2 / Raw Banana-Chocolate Coconut Cake 2

Ma torta nap volt:-) 
Végre volt egy " szabad" napom így egy régebbi receptemet kicsit átalakítottam. Gyorsan, mondhatni kicsit kapkodva készült,  talán látszik is rajt, na meg telefonnal fotóztam, szóval ezt most nézzétek el nekem... próbáltam leegyszerűsíteni a receptet olyan hozzávalókra és mennyiségekre, hogy könnyebb legyen elkészíteni.

Banános-kókuszos csoki torta 2 :

Tészta:

1,5 csésze  mandula

1,5 csésze napraforgó

2 csésze kókuszreszelék

3 púpos kanál kakaópor

1 kiskanál fahéj

késhegynyi vanília

2 citrom reszelt héja

5 kanál méz

fél csésze víz

 

A hozzávalókat aprítógépbe tesszük. Először a szárazakat aprítjuk, majd a nedvesek is hozzákeverjük. Így gyors és ropogós állagot kapunk. Ha nem kell sietnünk és szeretnénk homogénebb állagot akkor a magokat és a kókuszreszeléket is őröljük meg kávédarálóban használat előtt. Én így jobban szeretem...

Csatos formába nyomkodjuk úgy hogy kb. 2 centis pereme legyen körben, mert ez szépen megfogja a krémet és a tölteléket.

2 banánt felszelünk, lehet karikára vagy hosszában is. Én most hosszában szeltem így gyorsabb volt, a banánokat a tortára fektettem szorosan egymás mellé.

 

Krém:

3 avokádó

2 banán

5 evőkanál méz

1 kiskanál fahéj

késhegynyi vanília

3 evőkanál kókuszolaj

4 evőkanál kakaó

Avokádókat, banánokkal aprítógépben krémesre keverünk, majd a többi hozzávalót is beledolgozzuk.

A krémet a banánokra öntjük és egy nagy késsel elkenjük. 

Kesukrém:

4 evőkanál víz

2 evőkanál méz

1/2 citrom leve

1/2 csésze kesudió (érdemes legalább 1 órát vízben áztatni)

Turmixgépbe tesszük a hozzávalókat és krémesre turmixoljuk.

Kesukrémet a tortára öntjük, elkenjük.

Díszítésnek villát tartottam a torta fölé és fahéjat szórtam rá szitával, a villát elvéve a nyoma fehér marad. Kevés kesudiót aprítottam megszórtam vele a torta szélét. Középre egy fügét négyeltem, ezt nem bírtam lehagyni, mert saját termés és roppant mód örültem neki amikor megláttam, hogy végre beérett néhány! :-) Érdemes hűtőben pihentetni, szeletelés előtt, mert szebben szelhető. A tésztát mielőtt megtöltenénk, akár aszalni is lehet 1 éjszakát akkor ropogós állagot lehet elérni.


Nincsenek megjegyzések: