2011. szeptember 24., szombat

Barack szelet

wow-wow-wow! Na ezt nem hittem volna! Ezt a sütit Görögországban készítettem, nem volt hozzá más eszközöm, mint egy éles kés és botmixer. Szétnéztem a konyhában és a meglévő alapanyagokból összeállt ez a süti a fejemben. 10 perc alatt már a tányéron figyelt:-)

Barack szelet:

Nem piskóta:-)

1/3 csésze mandula (beáztatva minimum 1 éjszakára)
1/3 csésze mazsola beáztatva
1/3 csésze kókusz chips (kókuszreszelék is jó)
1-2 érett barack
csipet fahéj
reszelt citromhéj
vanília
csipet só

Barackokat összevágtam, a beáztatott mazsolával botmixerrel pépesítettem. ( nekem most csak ez volt, de konyhai aprítógéppel egyszerűbb) Beleöntöttem a késsel felaprított mandulát és a többi hozzávalót is és összedolgoztam. Ha túl nedves, mehet még hozzá kókusz vagy egy kanál útifűmaghéj. A kapott masszát formába nyomkodjuk, akár egy csatos tortaformába, vagy kis kerek tortákat csinálhatunk, ha fánkszaggatóba nyomkodjuk, én most ilyen szögleteset használtam. 

A piskóta tetejére barackot kockáztam, és megszórtam összevágott mandulával. Néhány szem szőlővel díszítettem. Az édesebb szájúak összekeverhetnek egy kis citromlevet, mézzel és fahéjjal és a tetejére csorgathatják.....jó főzőcskézést!:-)

Nincsenek megjegyzések: