2011. október 26., szerda

Sütőtök tészta édes paprika öntettel:

Beköszöntött a tök szezon! Nincs is ezzel semmi baj, hisz finomabbnál- finomabb ételek készíthetők belőle. Néhány éve szerettem bele a sütőtökbe, már mint nyers ízébe, illatába. Hihetetlen, milyen édeskés, parfümös. Így aztán lehet belőle csinálni édeset is, sósat is. Nem sokára érkezik a sütőtök torta is, de most egy gyors salátát készítettem.

Sütőtök tészta édes paprika öntettel:

Sütőtököt megpucoltam, majd fogas krumplihámozóval csíkokra szeltem, ez lett a tészta.

Édes paprika öntet:
2 kaliforniai paprika (piros)
1 paradicsom
1 datolya
bio vegeta
1-2 aszalt paradicsom olívaolajban eltéve
1/2 gerezd fokhagyma ( elhagyható)
bazsalikom
bors
Hozzávalók mehetnek a turmixgépbe, és 1 perc után kész az öntet is:-)

Maradt régebbről nap-kexem, ami különböző magokból áll. Beáztattam napraforgót, fekete és hagyományos szezámmagot, és lenmagot. Reggelre megzselésedett. Kevertem hozzá sót, majd aszaló tapadásmentes lapjára terítettem és ropógósra aszaltam, kb. 24 óra alatt.

Nincsenek megjegyzések: