2011. december 20., kedd

Fürdőgolyó- muffin

Igen- igen, már csak napok kérdése és Karácsony, ajándékozás! Van még egy ötletem nektek, ami tényleg nagyon egyszerű, gyors, és személyes ajándék lehet. Fürdőgolyó. Nóra oldalán találtam a receptet amit felhasználtam. Nem tettem bele mást, mint szódabikarbónát, citromsavat, kukoricakeményítőt, olíva olajat, és eukaliptusz illóolajat. A tetejét kevés algaporral megszíneztem.

Fürdőgolyó- muffin:
  • 220 gramm szódabikarbóna
  • 100 gramm citromsav (finom porrá őrölve – nem durva szemcsés, akkor nem lesz szép az alkotás)
  • 100 gramm kukoricakeményítő (ez fogja adni a keménységét)
  • kb. 60 gramm olíva olaj (vagy kakakóvaj, kókusz olaj vagy bármilyen olaj, vagy olajkeverék) folyékony állapotban, ha szilárd növényi olajat használsz, akkor takarék lángon olvaszd meg őket.
  • eukaliptusz illóolaj tetszés szerint (én ehhez a mennyiséghez 200 csepp illóolajat használok (100 %-os hígítatlan fajtát), ettől nyugodtan eltérhetsz, ha kevésbé illatosat szeretnél, de én imádom, ha erősen illatozik.
  • tehetsz hozzá, de nem szükséges: bármilyen természetes színezéket (figyelem: a kád vizét is meg fogja színezni, ha sokat teszel)
Elkészítés:
A citromsavat, a szódabikarbónát, a kukoricakeményítőt tedd egy tálba, majd keverd jól össze őket. Az olajakba csepegtesd bele az illóolajat és az egészet folyékony állapotban tedd a szilárd hozzávalókhoz. A szükséges még olaj, pótold. Ne vízzel, inkább olajjal! Gyúrd össze az egészet a kezeddel, de jó erősen, mert ha nem tapasztod össze eléggé a masszát, akkor megrepedhet. Formázd tetszés szerint: formázz golyókat, teheted szilikon rózsaformába, muffin formába vagy bármilyen általad választott formába. Én szilikon muffin formákba nyomkodtam, majd a végén a masszához kevertem egy kis algaport, ezt a tetejére halmoztam, és jó erősen hozzányomtam. Szerintem jól megy az eukaliptusz illatához ez a zöldes szín...

Ha készen vagy, tedd félre kb. 2-3 napig keményedik, és utána már használhatod is. Kitűnő saját készítésű ajándék.

Nincsenek megjegyzések: