2012. február 13., hétfő

Almás-diós pite



Készítettem egy gyors és egyszerű tortát, amit bárki elkészíthet szerelmének. Valentin jellege attól lett ,hogy alma szívekkel díszítettem. A sok alma miatt ez egy finom gyümölcsös sütemény, amiben a gyümölcs jól harmonizál a dióval és a fahéjjal. A tetejét csoki krém koronázza, mivel az alma idővel megbarnul, így célszerű valamilyen krémmel borítani.

Almás- diós pite:

Alap:
100 gramm kókuszreszelék megdarálva
100 gramm dió ( beáztatva)
100 gramm napraforgó ( beáztatva)
200 gramm mazsola ( beáztatva)
3 késhegynyi fahéj
1 reszelt citromhéj
késhegynyi vanília
csipet só

A beáztatott mazsolát aprítógépben pépesítjük. Aprítógépben a magokat eldolgozzuk, nem baj ha darabos marad, így kicsit ropogós lesz az alja. Hozzáöntjük a kókuszt és a többi hozzávalóval is összedolgozzuk. Ha kész érdemes megkóstolni, mert esetleg ha nem elég édes mehet hozzá méz.
A tésztát gyümölcstorta, vagy csatos formába nyomkodjuk, úgy, hogy körben legyen kb. 2 centis perem ami megfogja a tölteléket. Az én gyümölcstorta formámnak a belső kerek része kivehetős, így szépen ki lehet emelni a formából a tortát. Mielőtt kivettem volna megtöltöttem almával és a krémmel.

Töltelék: 
5-6 nagy reszelt alma ( héja is mehet)
fahéj
fél citromlé
méz
útifű maghéj ( elhagyható)

Az almát lereszeljük, nekem nem engedett levet, de ha leves kicsit ki lehet nyomkodni, hogy ne áztassa el a tésztát. Ha van mehet hozzá 1 evőkanál útifű maghéj, ez is felszívja a felesleges nedvességet. Összekeverjük a citromlével, fahéjjal és ha szükséges édesítjük mézzel vagy steviával. Az almát a formába öntjük elsimítjuk.

Csokikrém:
2 banán
2-3 kanál kakaópor
méz vagy beáztatott datolya turmixolva
csipet fahéj

Aprítógépben eldolgozzuk és a sütire kenjük.  Almába szurkáltam szív alakú mézeskalács szaggatóval, majd levágtam késsel, ebből lett a dísz. A süti rögtön szépen szelhető ahogy a képen is látszik...


Nincsenek megjegyzések: