2014. február 25., kedd

Savanyú káposztás kréker

Nincs is jobb, mint egy kis ropogós rágcsálnivaló. Savanyú káposzta hozzáadásával készítettem ezt a krékert, így igazán karakteres íze lett. A család hamar elkapkodta.


Savanyú káposztás kréker:

savanyú káposzta
őrölt lenmag
bors
napraforgó
pirospaprika



A savanyú káposztát turmixgéppel pürésítettem, megfűszereztem őrölt borssal. Hozzákevertem annyi őrölt lenmagot amennyit felvett a tészta, majd aszaló tapadásmentes lapjára kentem, kb. 0, 5 cm vastagon. Megszórtam napraforgóval és pirospaprikával és ropogósra aszaltam.

Ha tetszett oszd meg másokkal is !:)

2 megjegyzés:

Szilvi írta...

Szép napot!
Még csak most kacérkodom a nyers étel nagyobb mennyiségben való fogyasztásának gondolatával. Lelkesedem! Azonban szembe találtam magam pár apró megoldandó feladattal. Ezek közé tartozik az aszalás is. Nincs aszalógépem. Körbenéztem, és kiderült, hogy igen sokféle van, és nem tartoznak az olcsóbb eszközök közé. Kérdésem az lenne, hogy melyik az a minőség a tapasztalatok szerint, amire már érdemes költeni, és addig, amíg összegyűjtöm a rávalót, hogyan helyettesítsem a készüléket?
További szép napokat!
Szeretettel,
Szilvi

Sütő Mónika írta...

Szia Szilvi!

Az olcsóbb aszalók is jók lehetnek a lényeg hogy az aszalás hőfokát tudd állítani, 43 foknál jó ha nem melegebb, így megmaradnak az enzimek, vitaminok...nekem egy nagy profi gépem van : http://www.egeszseges-elet.hu/index.php?page=item&cat=265.271&item=1056

ez bizony drága...
Sütőben is lehet aszalni, légkeverés, 40 fok körüli hőfok, esetleg ajtaját résnyire nyitva is lehet hagyni. Télen van aki radiátoron aszal, vagy egyéb fűtőtesten. Nyáron lehet a napon is, vagy autó szélvédője alatt...

Sok sikert és kitartás!

Jó egészséget!

Szeretettel: Mónika